Szacowany czas czytania: 5 minut
1. Wizerunek Twojej firmy
Na pewno szukając czegokolwiek w Internecie natrafiłeś nieraz na stronę, która ładowała się długo i poruszanie się po niej stanowiło nie lada problem. Co wtedy Sobie myślałeś? Skorzystałeś z ich oferty czy wyszedłeś i szukałeś innej strony? Możesz zrobić dobre wrażenie na kliencie. Gdy Twoja strona będzie wyglądała ładnie, będzie dobrze zaprojektowana i załaduje się szybko wtedy masz dużą szansę że ktoś zainteresuje się Twoją ofertą lub produktem i weźmie Twoją firmę za wartą uwagi. Poprawia to Twój wizerunek i przyciąga klientów jak magnes. Gdy zadbasz o wizerunek to pozyskasz większą liczbę klientów.
If your business is not on the internet, then your business will be out of business
BILL GATES
2. Strona internetowa to Twoja wizytówka
Jeżeli Twoja strona będzie przemyślana, to klient będzie miał dostęp do całej Twojej oferty i będzie mógł znaleźć wszystkie odpowiedzi, jakich szuka, lub poznać Twoje usługi i produkty. W rezultacie zadzwoni do Ciebie z chęcią podjęcia współpracy, a nie z masą pytań, na które będziesz musiał odpowiadać za każdym razem. Dzięki czemu zaoszczędzisz czas, a Twoi użytkownicy uznają Twoją stronę za profesjonalną i z większą chęcią będą chcieli podjąć współpracę.
3. Dotarcie do odbiorców
Jak się pewnie domyślasz Internet codziennie przeglądają setki milionów ludzi na całym świecie. Jeżeli zadbasz o swoją stronę internetową, masz szansę dotrzeć do sporej grupy odbiorców, którzy mogą być Twoimi potencjalnymi klientami. Gdy dodatkowo zadbasz o SEO swojej strony www to efekt może być spektakularny. Jeżeli myślisz o poważnym rozwijaniu firmy w Internecie to dobra strona i pozycjonowanie nie powinny być ci obce! Raz dobrze wykonana strona Internetowa oraz dobre i przemyślane SEO pomogą ci zautomatyzować proces zdobywania nowych potencjalnych klientów.
4. Strona internetowa pracuje 24/7
Prawdopodobnie pracujesz 8 godzin dziennie lub nawet 16. Twoja strona pracuje 24 godziny dziennie, 7 dni w tygodniu! Odpowiada Twoim potencjalnym klientom na pytania i prezentuje im Twoje produkty lub usługi. Możesz robić cokolwiek innego w momencie, gdy Twoi klienci poznają Twoją firmę i piszą do Ciebie wiadomości. To głównym powód, dlaczego powinieneś posiadać nową stronę internetową. Dodatkowo cały ten proces dzieje się automatycznie. Raz zaprojektowana i wdrożona strona www może skutecznie pracować przez lata co przekłada się nawet na setki nowych klientów.
5. Marketing
Posiadanie własnej strony daje ci możliwość wykupienia reklamy w Internecie i kupowania wyznaczonego ruchu. Oznacza to, że możesz kupować swoich potencjalnych klientów, a dokładnie ich chwilę czasu. Możesz kierować odpowiednie grupy odbiorców na konkretne części Twojej oferty – pozyskując tym samym większą liczbę kontaktów z Twoją firmą i większą liczbę wiadomości. Posiadanie strony internetowej otwiera ci nieograniczoną ilość sposobów na jej reklamowanie.
6. Remarketing w social media
Jeżeli użytkownik odwiedzi Twoją witrynę możesz skierować w jego stronę reklamę w social media. Pewnie nie raz przeglądałeś dany produkt i potem przez jakiś czas (zazwyczaj 14-30 dni) widziałeś jego reklamy w internecie. To jest remarketing, czyli powracanie do użytkowników, którzy są zainteresowani Twoim produktem.
7. Widoczność w wyszukiwarkach internetowych
Każda firma powinna mieć stronę internetową i być widoczna zarówno w mediach społecznościowych jak i wyszukiwarce internetowej (np. Google). Dzięki założonej wizytówce Google, osoby, które szukają Twojego produktu mogą znaleźć dane kontaktowe, informacje o Twoich produktach i usługach. Twoja witryna internetowa w wynikach wyszukiwania Google dodatkowo przyciągnie uwagę przyszłych klientów, i pozwoli dotrzeć do większej ilości klientów. Ponadto regularne publikowane wartościowych artykułów na Twojej witrynie pozwoli ci zdobyć ugruntowaną pozycję w wyszukiwarkach.
Podsumowanie
Posiadanie strony www ma charakter biznesowy. Dzięki niej, informacje o firmie są łatwe do odnalezienia, a kontakt z Toba jest prosty i przyjemny. Nie myśl o stronie Internetowej jak o wydatku. Pomyśl o stronie jak o inwestycji. Próbując przyoszczędzić na stworzeniu strony internetowej możesz faktycznie nie odnieść żadnych konkretnych efektów. Nie każda strona internetowa to magnes na Twoich klientów. Całość musi zostać starannie przemyślana pod kątem UI/UX oraz SEO. Dopiero potem z czasem zacznie przynosić ona wymierne korzyści. Po kilku miesiącach może okazać się, że Twoja strona samodzielnie pozyskuje nawet kilka tysięcy odwiedzających miesięcznie. Jeżeli jednak zdecydujesz się na słabej jakości stronę może okazać się że nie przyniesie ona żadnych konkretnych efektów. Wybór należy do Ciebie.